tisdag 15 juli 2014

Min favoritleksak

För ett par år sen fick jag en sån fin present från familjen och släkten. Min kamera. En gång i tiden fotade jag mycket. Rätt mycket självlärd förutom det lilla jag lärde mig i gymnasiet där jag läste konst och formgivning. Det var för hundra år sedan, långt innan digitalkameran var uppfunnen. Eller inte riktigt så men min digitala systemkamera funkar inte exakt som min old-fashioned systemkamera och jag har helt enkelt inte tagit mig tid till att experimentera med funktionerna. 

Inte förrän nu. 

Ibland går det sämre. 



Typ mycket sämre. 


Tills man börjar få kläm på funktionerna, vad de är till för och hur de kan utnyttjas. 



Jag behöver dock sätta mig med instruktionsboken och väcka liv i gamla kunskaper för att verkligen få till det. Men det är roligt att leka med ljus och färger. 


Kompositionen får vi jobba på senare...för att inte tala om redigering. Vem har tid för sånt?? 


I nuläget får det vara verkligheten så gott det går. 



















Det får duga så länge :) 

Inga kommentarer: