söndag 13 juli 2014

Minisemseter för små Lindströmmare!

Alldeles just nyss lämnade jag av två små underbara barn hos min minst lika underbara mams. Lååångt ute på landet på hennes stora gård. De bor så fint där och barnen stormtrivs bland alla hennes djur och mystiska hus. 


Som bykhuset :) 


Även mams är en storodlare och jag kunde inte riktigt hindra mig själv från att röja lite ogräs och luckra lite jord när jag stod där. 

Vi kan till och med tänka oss att ge upp stugan för att odla en plätt på deras mark i fortsättningen. Vi får väl se vad som händer. 


Återigen...så vackert! 












Det är lika spännande varje gång att träffa hönsen och alla de många kaninerna som de har. 


Tomatplantor och staket av den nedklippta syrénhäcken. 



Leta godsaker till hönsen. 


Och den fina tuppen som alltid ger godsakerna till sina hönor innan han käkar själv. 





Där har vi det bra, bland hallon och hönor. 



Så jag sitter lugnt i soffan hemma medan barnen hejar på Tyskland i soffan hos mormor och Sverra dansar salsa på Grönan. 


Inga kommentarer: