fredag 2 maj 2014

Skogsröjning pågår

Tomten som hör till vårt törp är rätt stor och börjar bli mer och mer vildvuxen. En gång i tiden gick det hästar på tomten som höll ordning på växtligheten men nu är det fullt av småträd av olika slag. Vi får ryck ibland och försöker hålla undan en aning. 

Sista helgen i mars besökte jag, för första gången, trädgårdsmässan och köpte då på mig en liten såg och en sekatör som med lätthet kan klippa ner ett mindre träd. För att testa om de verkligen fungerar har jag därför tagit ner en hel del av de småträd som lurat sig fram på tomten.

Jag klippte och klippte. Sen täljde jag och lill-e till några pinnar som ska bli skyltar till köksträdgårdens alla växter. 


Och så började jag fläta...

...och fläta...


...tills jordgubbslandet hade fått sig ett staket. 


Både lite destruktivt och konstruktivt liksom! 

Inga kommentarer: