onsdag 10 oktober 2012

Så många saker man vill göra...

...och så många saker man måste göra!

Som vanligt hann man inte med allt under sommaren som man hade tänkt att man skulle hinna med. Vi har fortfarande säckar med bebis/barnkläder som inte sålts på loppis. Jag har inte läst alla böcker jag tänkt läsa. Jag har inte fixat nya gardiner i lägenheten. Inte hälsat på alla jag tänkt hälsa på. Och inte bjudit på lika många fester/middagar som jag tänkt. Inte skapat lika mycket som jag tänkt, inte lekt lika mycket med barnen som jag tänkt, inte solat och badat lika mycket som jag tänkt och inte heller legat i hängmattan och gjort ingenting lika mycket som jag tänkt.

Men det är inget nytt. Det är inte ofta det finns tid över till sånt man så hemskt gärna vill hinna med. Det finns för många ”måsten” och ”behöver” att ta tag i innan man kommer i närheten av alla ”vill göra”. Men som tur är har vi förhoppningsvis tiden framför oss att utnyttja trots att sommaren inte blev som den var tänkt.

Under tiden som ligger framför oss vill jag:
· Läsa några av alla de böcker som ligger på min önskelista på Adlibris….jag börjar med Anna Karenina eftersom jag tänkt hinna se den på bio längre fram i vinter (ok, det var två punkter).
· Se många riktigt bra filmer (inte såna som visas var tredje vecka på tv 6, utan riktigt bra filmer…som man minns efteråt) tillsammans med Sverker.
· Hitta på något roligt med barnen typ varje helg, för deras skull och för familjens skull.
· Hinna rita, måla, skapa, pyssla. I alla fall nån liten stund per vecka.
· Komma på vad sjutton jag ska ägna mig åt för träningsform nu när löpning inte funkar pga väder, mörker och kyla (ja, jag är gjord av socker och smälter vid regn, krackelerar vid kyla och är rädd för mörkret i Örebro).
· Reda upp bland alla foton på datorn, beställa några som papperskopior och skapa ett par fotoböcker (tex från bröllopet, ett år försenat).

Och om jag hade megamycket pengar skulle jag ta en tur till Stockholm och shoppa massa snygga secondhand kläder till mig själv. Bjuda med min mamma på en weekend i Paris, där vi skulle kunna strosa omkring, dricka champagne och bara vara. (Hade jag megamycket pengar skulle jag kanske börja med att skaffa ett boende som passade vår familj bättre. Det var länge sen vi växte ur vår trea…men vi letar, ibland J )

Saker som jag vet att jag ska göra och som jag ser väldigt mycket fram emot:
· Gå med min kollega på bio och se en efterlängtad film om några veckor! Yeyy!
· Många av ovanstående punkter (det är jag säker på)
· Se ”The Tallest Man On Earth” live i Linköping i februari! Stort, stort YEYYYY! Galnast av allt var att jag tipsade min käre bror om den konserten varpå han bokar biljetter han med…och får platserna brevid mig och Sverra! Trippel YEYYY! Det ska bli galet kul.

Så jag klagar egentligen inte med detta inlägg, jag har roliga saker framför mig. Det är bara det att jag har för mycket saker i livet som jag vill uppleva och njuta av men det är svårt att få tiden att räcka till. Tur att man kan börja med det varje dag, njuta och uppleva. Men som heltidsarbetande småbarnsförälder och fru till en man som ägnar mycket tid åt att dansa salsa får man portionera ut sina små stunder av valfrihet och njuta av varje litet ögonblick som ges!
Som till exempel vackra soluppgångar när man anländer till jobbet tidiga vardagsmorgonar...ganska snart ett minne blott ;-)

Inga kommentarer: