fredag 8 mars 2013

20-30 minuter

Det är vad mina promenader tar! På jobbet har jag en 30 minuter lång rast, förutom lunchen, som jag oftast tar på förmiddagen! Det har blivit en vana och oerhört värdefullt att promenera runt åkrarna utanför jobbet på dessa raster.

Det är då jag kan tänka mina egna tankar, smida planer och komma på idéer till mitt hemliga projekt ;) Även luft och dagsljus gör sitt till och i kombination med rörelse är det en fantastisk stresshanterare.

Alla borde få möjlighet till en daglig promenad! Ni har kanske hört att det räcker med en 20-30 minuters promenad dagligen för att uppnå samma efftekt som medicin vid depression (dock inte riktigt djup depression)! Fantastiskt :)

Jag är inte skyddad mot stress och depression men promenaderna gör onekligen mycket gott för humör, välmående för att inte tala om kreativiteten!





Inga kommentarer: