fredag 13 februari 2015

Hemma på vår gata i stan (går influensan fram som en ångvält)


Efter två, tre, hundra (?) veckor av förkylningar och influensa som gått runt ett par varv mellan oss i familjen börjar vi nu återfå hopp om liv. Vardag. 

Vårt hem har varit vår borg när vi legat i soffan allihop. Med hosta, feber och brist på ork. 


Knatat runt i bekväma plagg (Sverra beställde dessutom ett par sköna randiga haremsbyxor åt mig från hangmatta.com ) De hann komma innan vi var friska, vilket jag var tacksam för med tanke på att jag redan bott i mina leopardbrallor ett par dagar innan. 


Vi har krupit ihop under filtar, täcken, bland kuddar och plöjt filmer och tv-serier när vi orkat. ET, Harry Potter, diverse Disneyfilmer och annat vi hittat på streamingsajterna vi har inom räckhåll. 

Vi vuxna har exempelvis tittat på alla Viaplays avsnitt av Community och Mozart in the jungle. Vi har börjat följa Homeland och jublat när vi insåg att the Walking Dead är på gång igen. 

SVT Play hittade vi den här fantastiska serien om äventyrliga familjer som reser ut i världen. Där har ju barnen många favoriter från barnkanalen som kan gå om och om igen. 


Ibland nöjde vi oss med att se solljuset skina in genom fönstren ett par timmar. 


När vi orkat har vi kunnat testa kameran igen. 




Den funkar tydligen fortfarande. 


Idag (när det nästan är helt feberfritt igen) lade jag nötter, frön och aprikoser i blöt för att göra lite bollar. 



Innan någon tröttar ut sig ska jag skynda att göra andra omgången som ska pudras med lingonpulver. Vad tror vi om det? De här bollarna ihop med en fräsch apelsin och ingefärsdrink borde väl hjälpa influensatrötta kroppar att hitta tillbaka till normalläget igen? :) Vi tror det. 

Om ni är fler därute som ligger nerbäddade (eller kanske råkar låsa er inne under sportlovet/ en helg) hoppas jag att ni har glädje av film och tv-tipsen. En annan film som verkar vara ombloggad är Her (finns tex på Viaplay). Den kan jag verkligen rekommendera. En annorlunda film som liksom hänger sig kvar. Jag tänkte på den i flera dagar efteråt, den väcker många tankar utöver det som filmen handlar om på ytan :) Se den. Och/eller the walking dead. Samt Community, det finns inget som inte är bra med den serien! Se själva. 



Om ni ligger sjuka som vi hoppas jag att ni snabbt kryar på er <3 

Inga kommentarer: