tisdag 19 mars 2013

Denna beslutsångest! (I-landsproblem Deluxe)

Det är visst dags att förnya på några av väggarna i vår lilla lägenhet. Det ser vi fram emot men först ska vi bara välja färger och tapeter... Vilket inte är så lätt som det verkar i bloggar och inredningstidningar... Bara det där med att välja bland många fina (eller helt ok) tapeter i hyresbolagets tapetkataloger. Nåt som passar rummet, lägenheten, möbler osv man ska ju även enas om det hela...man vill ju inte välja nåt som man tröttnar på direkt. När det gäller vissa saker har jag svårt att vara spontan. Då vill jag ta noga övervägda beslut som jag känner mig trygg med efteråt. Sverra funkar inte riktigt likadant, det är bra för annars skulle ångesten cirkulera här hemma ofta. Han pushar mig ibland och jag bromsar honom. Sen är det ju det där med all inredningshysteri som pågått i Sverige i flera år... Varje pryl som finns i ditt hem blir som en del av ditt personliga varumärke. Kan jag verkligen stå för tapeten jag väljer? Representerar den oss? Vad skulle kunna missförstås om vi har just den här tapeten? Finns det något invävt politiskt budskap som andra blir kränkta av?

Jo, jag överdriver en aning för riktigt så tänker jag faktiskt inte. Snart tar vi någon av tapetkatalogerna och slår upp en slumpmässig sida. Det blir nog bra. Sen får vi jobba utifrån det helt enkelt!

Vi återkommer i ärendet längre fram



Inga kommentarer: