tisdag 11 november 2014

Nästa års projekt!!

Nu när det gamla törpet är tömt och städat samt överlämnat till våra efterträdare känns det rätt skönt. 

Det var svårt att tänka sig att en plats som vi ägnat så mycket tid, en plats där vi gift oss och en plats där våra barn har vuxit upp skulle kunna vara så lätt att släppa taget om. Men det var det. Ibland bara vet man när det är dags att ändra riktning. 


Det här är nästa lilla projekt. Bykstugan, till höger i bild.

Vi blir alltså inte utan natur, lantluft och törp i fortsättningen. Det kommer bara bli på ett lite annat vis. På en annan (och kanske ännu mer fantastiks) plats på jorden. Inte så långt bort, men åt ett annat håll än det gamla törpet. 


Mycket återstår innan det går att bo där. Lite städning, renovering och möblerande. 




Det är hemskt enkelt, varken el eller vatten. Men det gör inget med tanke på att vi har mamsen ett par steg bort. De har allt man behöver och lite till. Så tak över huvudet, lite vindskydd och någonstans att sova räcker gott.






För det är väl ändå det där enkla man vill ha? Lite avskalat och annorlunda mot den vanliga vardagen. 


Och något vackert att titta på. 

Både jag och Sverra tänker ofta tillbaka på vår fjällvandring. Det var verkligen något alldeles utöver det vanliga. Årets finaste! Fjällsemestern slog chartersemestern med hästlängder i upplevelse och välbefinnande. 

(Men jag är inte den som tackar nej till sol, strand och en god drink. Nej, nej. Det har jag verkligen inget emot)


Det blir odlingar där också, men i en annan skala, på ett annat vis. Samt en del bondliv eftersom det bor ett och annat djur på mammas gård. Som får, höns och kaniner. 

Jag hoppas att ni hänger med oss på vårt nästa äventyr. 

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag vet vad ni båda kan tillsammans så detkommer allt att bli mysigt i ert nya torp-bykstuga, det tvivlar jag inte en sekund på. Vi kommer gärna och hälsar på även om det blir lite längre för oss också. Kram till hela familjen från Anders och mig!

Linnéa Lindström sa...

Ni är så välkomna så :) Det blir nog fint där tillslut. Undrar bara hur Sverra ska kunna vänta ända till våren innan han drar igång ;) Tur han har både zumba och salsa att sysselsätta sig med i vintermörkret.