måndag 7 juli 2014

När katten är borta...

När familjen är bortrest och en annan jobbar hålls man mest i stan. 

Turligt nog har vi lite växtlighet även här. Små citronträd som kommit till från de kärnor vi satte för 5-6 år sedan. 


Tomatplantor som inte fick plats i växthus eller trädgård. Det blir alltid några sådana över av någon anledning. Praktiskt då att ha en låda redo med jord på balkongen. 



Och den livsnödvändiga grönmyntan. Så klart. 


Men när man ändå är ute i stugan efter jobbet för att kolla till kanin och växter kan man ju sno med sig lite godsaker hem. 


Som egenodlad plocksallat, gurka och kinesisk gräslök. Ringla över lite ramslöksolja och njut! 


Gubbarna är köpta, våra var inte riktigt klara i veckan. Men kakan är bakad av torkade frukter och nötter som fanns hemma. Liknande den jag bakade till midsommar. 


Men den här gången var den bara till mig. 

Jag är dålig på att vara snäll mot mig själv....men jag jobbar på det. 


<3 

Inga kommentarer: