torsdag 1 maj 2014

Nu gror det i landet!

Rabarbern är redan stor och vi har skördat våra första stjälkar.  

Kinesisk gräslök...smakar så gott! 

Persilja! 

Pepparrot. Ska bli spännande att prova. 

Citronmeliss. 

Gräslök. Den här har vi haft i många år och delat på flera gånger. Funkar alltid med lite gräslök! 

Förodlade växter redo att sättas ut i verkligheten. 


Och den vackra tulpanen vaknade i år också. 


Plommonträdet blommar. Ljuvligt! 

Första rundan tomatplantor. Vi har på tok för många. Tokmånga. Alldeles för många.... men det löser vi nog. 


Röda vinbär på gång! 

Älskade vitsippor! 

Nyplanterad salvia. 


Tomat...fråga mig inte vilken sort. Det visar sig. Tror jag. 

Ska sägas att Sverra är hjälten här. Det är han som sett till att få igång förädlingarna hemma medan jag har jobbat med att hålla ihop mig själv i en turbulent tid. 

Att köra ner fingrarna i jorden ute i solen hjälper mig dock långt på vägen. Det är bästa tänkbara terapin. 

Inga kommentarer: