tisdag 10 december 2013

Så mörk är natten i midvintertid...

…att det knappt går att hålla sig vaken. Helst vill jag bara få ta det lugnt och inte göra så mycket alls. Men av någon anledning snurrar allt på i överjordiskt tempo utan att det finns så mycket annat att göra än att hänga med. 


Jag vill helst sitta med en bok och en kopp kaffe…

...och drömma mig tillbaka/framåt mot sommaren. 

Just nu tar julen upp en rackarns massa tid. Det är kul att kunna ge bort fina presenter som gör människor glada, men det tar mycket tid att hitta något. Människor har ofta allt de behöver och vill sällan ha något de inte bett om. Det är svårt att hitta rätt i djungeln. 

Själv önskar jag mig faktiskt ingenting. Jag kan inte komma på något som är rimligt. Fler dagar i veckan, fler timmar på dygnet är inte rimligt. Det enda jag har är väl en lång lista på böcker som jag gärna vill läsa. 






En dag blir det väl ljust igen? 



Inga kommentarer: