onsdag 31 oktober 2012

Saker jag saknar...

... Jag bor i ett väldigt platt landskap! Men jag har inte alltid gjort det. Jag har vuxit upp bland kullar och dalar. När jag flyttade till den här stan för 10 år sen bodde jag vid den enda backen på flera mils radie... Eller ja, nästan i alla fall. Då hade jag ett litet skogsparti bakom huset där jag kunde strosa omkring och ha det gött! Sen kom jag närmare in mot stan och här finns bara parker, vilket inte är riktigt samma sak. Allt är platt, vilket kan vara bra ibland...typ om man ska cykla långt, vill ha en bra utsikt eller kanske när man ska odla på stora fält...

Hur som helst...Jag saknar verkligen skogen! Att omges av träd, gå på smala stigar, små kullar och att höra prassel bland löven runtomkring! I tonåren hade jag en "egen" skog som jag hängde i när jag behövde rensa hjärnan! Det behöver jag rätt ofta för det blir ganska snabbt fullt där inne (vad det beror på kan man ha olika åsikter om)!

Vid mitt jobb finns små skogspartier där jag ibland kan hitta några minuters ensamhet och sinnesro... Testa skogsterapi nästa gång du har för mycket att tänka på ;) det är lätt värt det!

Några bilder från dagens skogspromenad:

Inga kommentarer: