tisdag 11 september 2012

Motivation!

Jag gjorde det! Trots begynnande huvudvärk, trötthet, vind och regn tog jag mig ut på en löprunda! Den var inte lång, det gick inte fort men jag gjorde det ändå.

I början av rundan tänkte jag på att jag måste hålla tempo så jag snabbt kommer hem för att kunna belöna mig med en värmande dusch och en kopp yogi te! När slutet närmade sig var jag mer inställd på en svalkande dusch och ett stort glas kallt vatten. Tänk att man kan glädjas åt så lite.



Jag har, som det geni jag är, tänkt ut små, små sätt att motivera mig själv. För varje träningspass jag gör, belönar jag mig själv med 10 kronor. Det är inte mycket men jag måste ju kämpa för att komma någonstans. De här pengarna sparas för att användas till något som är bara för mig själv. Något jag gärna vill ha eller uppleva som jag inte tar mig råd/tid till annars. Jag har lite idéer som jag håller för mig själv än så länge! Jag har lång väg kvar!

Det finns ju väldigt många andra småknep att ta till när motivationen tryter. Framför allt motiveras jag av vetskapen om att jag känner mig så sjukt nöjd med mig själv när jag väl har tagit mig iväg för att träna! Det gör mycket för det allmänna välbefinnandet!

Som just nu ungefär!

Har du några knep?
 

Inga kommentarer: