onsdag 14 januari 2015

Frökatalogen har kommit!

Vad är det frågan om? 

Frökatalogen från Impecta är här men vi har knappt öppnat den. Inget är beställt. Än. 


Det börjar bli hög tid att planera årets odlingar. Vid den nya stugan, med den nya utsikten. 


Men jag kan bara tänka på allt det vilda jag vill plocka på mig. Brännässlor, vildhallon, blåbär och lingon. Massor med nässlor.

Så jag kan köra allt i min blender på högsta fart. Och dricka upp. Och bli full av vitaminer och mineraler. Antioxidanter...

Liggandes i en solstol. D-vitamin...


Men så vet jag att jag även vill ha morötter, potatis, svartrot, sallat, tomater, bondbönor, chili, rödbetor. Sååå många rödbetor! Och massor av annat som jag knappt kommer på just nu. 

Så det är nog dags att ta tag i katalogen, öppna den och börja skissa på en plan. 

Bland annat planeras det för ett kryddland. Det blir nog fint till sommaren :) 

Inga kommentarer: