lördag 20 december 2014

En kurva, många vinklar

Å ena sidan, å andra sidan. 

Den här tiden på året är det snålt med dagsljus och ännu sämre med solsken. Att gå ut och gå under min rast på jobbet är enda chansen att få ta del av dagens milda ljus. Utan promenaderna bara mörker. Mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem. 

Jag har slitit ut en och annan sula när jag knatat på grusvägarna utanför min arbetsplats de senaste åren. Turligt nog ligger platsen där jag arbetar väldigt vackert. Och promenadvänligt. Ute på landet, mitt i naturen. 

Då kan man njuta av vyer som dessa:





Samma kurva ur olika vinklar vid olika tillfällen. 


Någon gång då och då kan jag stjäla ett ögonblick för att kika ut genom mitt kontorsfönster, då kan det se ut så här: 

(Solnedgång en eftermiddag härom veckan)

Trots promenader känns vintern oändligt lång, men det är obeskrivligt skönt att få en stund av ljus någon gång under dagen. 

Inga kommentarer: