onsdag 11 juni 2014

Lyckan mellan sidorna!

Jag älskar att förlora mig i en bok...


En riktigt bra bok är en riktigt bra upplevelse. Det är som att vara förälskad. Det är det enda du kan tänka på. Du ser fram emot nästa gång du får dyka in i världen som finns inbyggt i enkla små bokstäver i komplicerade kombinationer. 

Det finns så många böcker. Så många att jag inte kommer hinna läsa alla jag vill innan jag dör. 



Men vad ska man göra liksom. Det är bara att plöja på så gott det går och njuta under tiden :) 

Tur att det finns bibliotek fyllda av bra böcker som är väldigt mycket gratis att låna. Och att man har fina kollegor och vänner som gillar böcker minst lika mycket. Så att vi kan låna av varandra. 


Ibland får man påminna sig själv om att livet pågår utanför bokens sidor, men det är svårt ;) 


Eller som vi Jane Austen-fans brukar säga: 



Bilderna (och ännu mer inspiration för bokälskare) finns på min Pinterest: Books <3 

Inga kommentarer: