torsdag 15 maj 2014

Ekvationen

För man måste äta dååå....

och man måste sova dåååå...



Och däremellan måste man leva...och jobba...och ha fritid. 

Hur ska man få ihop det? 


Allt man vill göra, allt man måste göra, allt man behöver göra, allt man inte visste att man borde veta att man skulle vilja behöva göra.



Hur ska man få det att fungera med cirka tusenbiljarder tankar som snurrar genom huvudet? 

Jag läser andra vackra bloggar och tänker att sådär, så skulle jag vilja göra/leva/vara/ha det. Men det är inte riktigt där jag är. Jag är här och det är väl inga som helst fel med det. 

Jag är bara så trött. Jag vill sova. I hundra år. 

Jag vill ha en paus och hinna tänka kompletta tankar. Mina egna tankar. 

Då och då i alla fall.


Kanske hinner man det också någon vacker dag. Eller regnig dag, vad vet jag. Tills dess klurar jag på hur man ska få ihop livsekvationen så att man tar sig igenom en dag, en vecka, månad, år till. 

Inga kommentarer: