måndag 9 september 2013

Alltså...



Jag måste säga att augusti och september har varit helt fantastiska än så länge. Det är visserligen en bit kvar av september men vilken helg vi har haft. 

Helgen var fullspäckad med kalas och fotbollsspelande men vi tog oss tid till att åka till en sjö och bada. Något svalare i vattnet än sist men sååå underbart att kunna sitta där i eftermiddagssolen och bara njuta, i september. 

Lycka! 

Bilder på det får lov att komma en annan dag...de hålls på en annan plats för tillfället. 







Ni får nöja er med lite sommarbilder från augusti så länge! 



För sakta men säkert börjar växterna i landet ta slut, eller tröttna. Än är det ett tag kvar på skördesäsongen och vissa grödor har ett tag kvar innan de ens är klara. Hösten börjar dock göra sig påmind. När man odlar så här så är det alltid lite vemodigt även om den bästa tiden är nu, när vi kan äta av nästan allt! 


Om du funderar på att odla något själv nästa år kan vi varmt rekommendera svartrot - värd att vänta på! 

Och i år lyckades vi med majsen!!!!! Äntligen! Det är de gooodaste majskolvar vi någonsin ätit. Nästan i klass med de som såldes vid Baltonsjöns strand i Ungern när jag var där -99 (?). Jag trodde nästan att jag inbillat mig hur goda de var då men våra egna majs väckte minnena till liv.

Det är skillnad, stor skillnad! 


Inga kommentarer: