fredag 26 juli 2013

Apropå förra inläggets ekotips...

...om att lägga pengar på upplevelser istället för på prylar så måste jag säga att 2013 har varit ett mycket upplevelserikt år hittills.

I januari åkte hela familjen till ett kylslaget Stockholm och bara var i några dagar.



 
 I februari var jag och Sverra, tillsammans med min lillebror och sambo,i Linköping för att se, höra och uppleva den fantastiska, underbara, överbegåvade, genialiska The Tallest Man on Earth...och vi dog en aning för att det var så bra. Kolla på klippet så fattar ni http://youtu.be/yk2_CdIV2nM

I april spelade vackra Miriam Bryant i Örebro så våra öron grät av lycka. Dessutom bjöd jag Sverra på födelsedagspresent i form av en god middag ute till ljuv livemusik av en av Sverras favoriter Thomas Andersson Wij!







I juni var hela familjen på frilufttsteatern i Lerbäck och såg en underbar föreställning av Rasmus på Luffen.




Jag var även en sväng till Göteborg med fina kollegan och upplevde Bounce magiska version av Svansjön....helt fantastiskt! Bara att uppleva lite Göteborg var nytt för mig :)

 Ganska snart var det dags för Göteborg igen, det gjorde ju inget. Stan bjöd på strålande väder båda gångerna. Det tackar vi för!



Juli bjöd på storshow i Göteborg. Robbie Williams (även om jag aldrig varit ett fan så var det röj) och 65 000 pers i publiken



Redan nu i augusti väntas nästa upplevelse men det berättar jag mer om en annan gång...

Tänk alla prylar jag kunnat köpa för pengarna jag lagt på de här upplevelserna. Undrar hur länge jag skulle ha haft glädje av dem? Jag tror att jag har valt rätt! :) Så ekonomin behöver inte stanna upp för att vi väljer att köpa mindre prylar! Ut och upplev saker! Boka en massage, se en teaterföreställning, lär dig dansa salsa, gå en matlagningskurs eller vad som än passar dig och dina intressen (och miljön)

Inga kommentarer: