torsdag 6 juni 2013

Marknadsafton och nationaldag!

Gårdagen bjöd på den årliga marknadsaftonen som hålls i Örebro en eftermiddag i juni! 

Jag och kidsen tog en promenad till stan för att kolla på Sverra som dansade salsa för alla marknadsaftonfirare! 

Emilia höll takten för dansarna! Det är härlig feststämning och hela stan är full av folk! 
Salsadansare
På hemvägen var ljuset och svartån fantastiskt vackert, för en gångs skull! 

Idag är det nationaldag men utan egentligt firande. Under förmiddagen har jag hunnit packa åt barnen, leka med dem, tjata på dem och mysa med dem. Jag har även tvättat och småstädat lite. Efter lunch åkte familjen till Stockholm för 30- årsfirande. Jag blev kvar hemma eftersom jag ska jobba imorgon. Istället för Stockholm drog jag till stugan och ägnade ca 3 timmar åt att rensa samt vattna landet. Jag hann även med en stund med mitt nuvarande kreativa projekt, i solsken omringad av fågelkvitter och humlesurr! Ljuvligt! 
Majsen tar sig! 

Ja, det mesta tar sig i köksträdgården ❤

Väl hemkommen förberedde jag middag, väntade in en svalare temperatur och städade kaninburen. Efter en rekordsnabb joggingtur och en kall dusch unnade jag mig en rejäl middag. Jag tyckte även att jag var värd lite rabarberkompott med sojaglass till efterrätt! 
I sällskap med mina vackra morsdagsblommor summerar jag det här underbara dygnet! Dags att knyta sig strax! Imorgon väntar kontoret på mig! Sussa sött! 

Inga kommentarer: