fredag 15 augusti 2014

The fault in our stars

Jag nämnde för en tid sen en bok jag läst."Förr eller senare exploderar jag" som den heter på svenska, eller "the fault in our stars" på engelska. Det är en sorglig berättelse i det stora hela eftersom det handlar om en tonåring med cancer, som kommer att korta hennes liv enormt mycket, vilket hon vet om...och så blir hon kär.... ni fattar. 

Den är höjd till skyarna och jag hade nog höga förväntningar på den. Men den berörde mig inte så mycket som jag trott att den skulle göra. Även om det är en fin och underbar historia om livet, kärleken och döden. Kanske för att jag läst en snarlik bok för några år sedan som däremot tog andan ur mig när jag läste. Med ungefär samma story. Typ. 


Men. 

Den kommer som film, men fina Shailene Woodley i huvudrollen. Efter att ha lyssnat på soundtracket, som innehåller musik med bland andra Birdy,  Ed Sheeran och svenska Lykke Li, så misstänker jag att jag kommer att bryta ihop en smula när jag väl ser filmen. Någon dag. Den går på bio nu för den som är nyfiken. Och så finns ju alltid boken. (BOKEN)

Kanske har jag dragit ner förväntningarna så pass att boken tar er med storm. Den är värd att läsa, det är den. 



Inga kommentarer: