söndag 10 augusti 2014

Det var det!

Nu är det dags att ta farväl av året semester. 

Imorgon börjar allvaret på riktigt. Förskoleklass för lilla-e och trean för stora-E. Eller det börjar egentligen veckan därpå men imorgon är det dags för fritids. Lite nytt för dem båda eftersom stora-E går upp till storbarnens fritids. 

Och så snurrar karusellen igång igen. Med aktiviteter, föräldramöten, samtal hit och dit. Räknar inte med många lugna stunder mer än de få man kan ta sig då och då.


Turligt nog har jag tagit mig en och annan stund under mina tre veckors semester. 

På balkongen, med en bok och kanske ett glas vin ibland. I min nya kärlek maxiklänningen <3 Jag skulle kunna bo i den. 

(Läsandes The lies of Locke Lamora :) Lovande än så länge.)



Eller en stund på en filt på gräsmattan, i en solstol på stranden eller en tupplur i hängmattan. Det har nog blivit hela två snabblurar i hängmattan vilket är något slags rekord. 


Som vanligt hann jag inte med allt jag tänkt mig, men å andra sidan har jag prioriterat just ingentinget förutom de lite större aktiviteterna som teater, konsert och vandringen

Vem behöver träning anyway? Jo, jag har faktiskt yogat lite då och då vilket varit väldigt skönt för kropp och själ. Och vandringen kanske kan räknas som rätt mycket träning så...

På det stora hela är får jag nog vara nöjd med mina tre veckor och hur de har utnyttjats. Resten av familjen verkar nöjda med sitt sommarlov och vi är glada att sommaren fortsätter ett litet tag till. 

Om jag har hittat det här? 

Jo, men jag skulle nog kunna vara tanten som tar sig en stilla simtur i Medelhavet just nu. På sätt och vis har jag lyckats ladda mig själv för en liten tid framöver. 

Inga kommentarer: