söndag 14 april 2013

En födelsedagspresent, en upplevelse och pengar i rullning...

 
Igår var det äntligen dags för Sverras födelsedagspresent, den som jag köpte långt innan det var dags. Han har laddat upp de senaste veckorna och såg verkligen fram emot sin present! Trots mycket roddande innan och en hel del stress kom vi till rätt ställe i godkänd tid!
 
 
 

Presenten var biljetter till Thomas Andersson Wijs spelning i Örebro. Vi såg honom uppträda i Stockholm för många år sen, innan barnen fanns. Sverra gillar all hans musik, väldigt mycket. Vi åt mat, drack vin och väntade... Till slut kom han upp på scen och alla i lokalen satt som ljus när vi insöp musiken och orden. Vi rördes till tårar när låtar som "sommaren 77" spelades. Sverra var riktigt nöjd med sin present och jag glömde helt bort att regnet hade rätat ut de perfekta lockarna som jag fått till i stressen innan.

 
 

När musiken tystnat och vi hade ätit klart fick Sverra chansen att träffa sin idol och ja, han blev alldeles till sig! Det här var nog den bästa present jag haft nöjet att ge någon någonsin!

 

Så kära politiker, när ni pratar om konsumtion för att hålla igång ekonomin, prata mer om att köpa upplevelser istället för onödiga prylar! Jag håller gärna pengarna i rullning på det här viset! En timmes massage, en danslektion, en konsert eller något annat som jag kan uppleva och minnas senare i livet!

Här kan ni läsa vad NA skrev om spelningen! (Gröna vagnarna var nog Sverras önskemål om jag inte minns helt fel!)

http://m.na.se/Default.aspx?pageid=14&parentid=0&link=1.2041444

 

Inga kommentarer: