torsdag 8 november 2012

Ja, vi behöver nog vakna upp

...väldigt snart! Det är lite jobbigt att tänka på framtiden... Och barnen... Ibland :-/ men en stor del av världen skulle behöva vakna upp och inse att våra små handlingar påverkar den stora världen! Snart når vi peak oil! I morgonpasset i P3 pratade de igår (torsd 8/11) om peak oil, värt att lyssna på!


Nedan har ni en länk till en intressant och tankeväckande sida!

http://www.supermiljobloggen.se/2012/11/nasta-klimatrapport-kommer-chocka.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter&utm_campaign=supermiljoblogg&m=1

Tung klimatångest idag! Eftersom jag är hemma med en hostig Lill-e idag får jag ta mig tid att hitta lösningar på klimatkrisen.... Återkommer med åtgärder framöver...


Kanske skulle skriva klart min D-uppsats någon dag...den är ju rätt intressant ändå när jag tänker efter. Kanske kan den hjälpa mig att känna att jag faktiskt bidrar på något vis med tanke på att den handlar om människors känslor kring klimatkris och miljöproblem. Haha, som om det finns tid över till sånt ;-)
 

Inga kommentarer: